خانه / علوم انسانی / مقاله در مورد زندگي نامة ابوعلي سينا

مقاله در مورد زندگي نامة ابوعلي سينا

دانلود رایگان مقاله در مورد زندگي نامة ابوعلي سينا ، مقاله ، تحقیق 

این محصول” مقاله در مورد زندگي نامة ابوعلي سينا “را از فایل می  دانلود نمایید.


لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب * فرمت فايل :Word ( قابل ويرايش و آماده پرينت )   تعداد صفحه۳۴   2 – درمان خورشيد بانو مادر ناهيد ۳ – ورود به نيشابور ۴ – ورود به همدان ۵ – خروج پنهاني شيخ از اصفهان زادگاه بوعلي سينا پدر بوعلي سينا از اهالي بلخ و از بزرگان آن ديار بود . شهر بلخ كه موطن پدر ابن سيناست . امروز در كشور جمهوري افغانستان قرار دارد . بلخ شهري بسيار قديمي است كه يونانيان قديم آنرا بكتارا مي ناميدند . از زمانهاي كهن بين زرتشتيان و بودائيان كه از ساكنان بلخ بودند كشمكشهائي جريان داشت . پيروان مذهب ماني و مسيحيان و نسطورين نيز قرنها قبل از ولادت پيامبر اسلام ( ص ) در اين شهر مي زيست . در روز سوم صفر سال ۳۷۰ هجري برابر با سال ۹۸۰ ميلادي كه پور سينا بدنيا آمده شهر بلخ مركز نيرومند اسلام در شرق سرزمينهاي اسلامي بشمار مي رفت . شهر بخارا كه پدر ابن سينا بدانجا نقل مكان كرد ، دردوران معاصر يكي از شهرهاي جمهوري تركستان شوروي است . پدر بوعلي سينا ، عبداللّه نام داشت و به كار ديواني سرگرم بود . كار ديواني يعني خدمت در دستگاه حكومت و نبايد …

این محصول ارزشمند “مقاله در مورد زندگي نامة ابوعلي سينا  “توسط پورتال  فایل می  جمع آوری و برای فروش قرار داده شده است.

منبع: file-me.ir

مطلب پیشنهادی

دانلود تحقیق روش های نوین در تدریس ادبیات فارسی دوره ابتدایی چاپ ۱۳ ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 14   روش های نوین در تدریس ادبیات فارسی دوره ابتدایی چاپ موضع مقاله : روش های نوین در تدریس ادبیات فارسی دوره ابتدایی . سال 1385 چکیده : یکی از مشکلات مهم و اساسی در نظام آموزش و پرورش خصوصاٌ در کشور ما، به کار نگرفتن روش های تدریس نوین در آموزش است. به همین سبب کیفیت آموزشی از سطح مطلوب برخوردار نیست و دانش آموزان علاقه زیادی به تحصیل نشان نمی دهند. یکی از دلائل آن عدم آشنایی معلمان با روش های نوین تدریس در ادبیات فارسی است. پیشرفت روز افزون علوم و تحقیقات گوناگون در حیطه های مختلف حاکی از آن است که اطلاعات بشر روز به روز افزایش می یابد و مطالب جدیدی به دست می آید.امروزه هر فرد بشر ناچار از استفاده یافته های جدید است . معلم بایدباروشهای مختلف تدریس آشنا باشد و باید بدانددر کدامین موقعیت آموزشی از کدامین روش استفاده نماید. آنچه دراین مقاله خواهد آمد، نگاهی است کوتاه و گذرا به روش های نوین تدریس در ادبیات فارسی ونقد آن سخن به میان خواهد آمد .سپس نتیجه گیری بعمل آمده ودر پایان پیشنهاداتی ارائ ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *